Pomoc profesjonalistów jest niezbędna, jeżeli chcesz stworzyć świetnie wyglądające i bardzo dobrze wykonane wizytówki. Aby zrozumieć, jak jest to ciężka praca, warto prześledzić proces ich powstania, od pomysłu, przez projekt, DTP, aż po proces produkcji i pakowania. Zrozumiesz wtedy, że tak drobny elementem reklamowy jak wizytówka wymaga długiego przygotowania oraz żmudnego procesu produkcji.

Jak powstaje projekt graficzny wizytówki?

Projektowanie graficzne wizytówki składa się z kilku kluczowych elementów:

  1. Podstawowe cechy, jakie powinna mieć wizytówka – na samym początku określa się, dla kogo i w jakim celu jest tworzona. Od profilu działalności twojej firmy w dużej mierze będzie zależała kolorystyka, jak i styl wizytówki. Najczęściej proponuje się dwa warianty graficzne: wizytówką osobistą, którą będzie wręczało się kontrahentom oraz wizytówkę ogólną, która pełni funkcję ofertową, idealną dla partnerów i pracowników, którzy chcą ją rozdawać w kontaktach z klientami.
  2. Styl wizytówki – podstawą jest wybranie wariantu, który spełnia oczekiwania grupy docelowej i jest dostosowany do branży, w której działasz. Najlepsze efekty uzyskasz tworząc wizytówkę na indywidualne zamówienie, zgodne z twoimi preferencjami. Możesz jednak skorzystać z gotowych szablonów, których jest naprawdę bardzo dużo.
  3. Format i kształt– nie ma co przesadnie eksperymentować z wielkością wizytówki. Najlepiej sprawdzają się warianty: 85×55 mm oraz 90×50 mm. Wizytówka zmieści się w portfelu lub etui, a przy tym dobrze leży w dłoni. Duże formaty, choć dają wiele możliwości do zagospodarowania treścią, niestety ze względu na zmniejszoną funkcjonalność, bardzo często są wyrzucane przez klientów, którzy nie mają, gdzie ich przechowywać. Przy okazji należy wspomnieć, że wizytówki mogą mieć zaokrąglone brzegi z każdej strony, jedynie dwa zaokrąglenia lub po prostu występować w wariancie prostokątnym ostrym. Są to bardzo ciekawe warianty pozwalające na zaintrygowanie i zaciekawienie klienta. Kreatywny kształt może spowodować, że nawet najprostsza wizytówka będzie atrakcyjna w odbiorze.
  4. Umiejętne opracowanie treści – choć wizytówka pełni funkcję informacyjną, nie należy umieszczać na niej zbyt wiele wiadomości. Wystarczą podstawowe dane o profilu działalności firmy, jej lokalizacji. Ważny jest wybór czcionki oraz prawidłowe rozmieszczenie najważniejszych informacji. Wizytówka musi być czytelna. Szczególnie należy wyróżnić nazwę firmy oraz dane kontaktowe.

 

Wiesz już, jak powinna wyglądać twoja wizytówka? Teraz profesjonalista musi zrealizować twój zamysł pamiętać o kilku podstawowych kwestiach technicznych. Przede wszystkim musi uwzględnić spad drukarki, czyli zewnętrzną część karty, która zostanie w całości usunięta, ze względu na brak nadrukowania lub ewentualne przetarcia powstające w wyniku drukowania. Trzeba również pamiętać o uwzględnieniu linii cięcia w taki sposób, aby nie naruszyć struktury stworzonej grafiki. Wyznaczając przy okazji linię bezpieczeństwa ochronisz treść przed uszkodzeniem i niepotrzebnym cięciem.

Dane, które obowiązkowo muszą znaleźć się na wizytówce

Wizytówka ma pełnić funkcję informacyjną, dlatego tak ważne jest, aby znalazły się na niej:

  • nazwa firmy, w tym imię i nazwisko osoby, od której klient otrzymuje wizytówkę lub przynajmniej jej właściciela,
  • numer telefonu,
  • e-mail,
  • adres strony internetowej,
  • adres siedziby firmy,– niezbędny do przyciągnięcia klientów do biura lub lokalizacji sklepu,
  • hasło reklamowe, motto firmy, zachęcenie do skorzystania z usług.

Specjalne wykończenia wizytówek, które sprawią, że będą one wyglądały bardzo profesjonalnie

Możesz skorzystać z kilku technik druku, dzięki którym wizytówka nabierze unikalnego charakteru i będzie prezentowała się w niezwykle atrakcyjny sposób.

Poprzez tłoczenie uzyskasz efekt trójwymiarowej płaskorzeźby, niektóre elementy zostaną w atrakcyjny sposób wyróżnione poprzez wypuklenia. Możesz zdecydować się na ten wariant, jeżeli chcesz w wyjątkowy sposób wyróżnić poszczególne treści lub grafikę.

Jeżeli zdecydujesz się na typografię wtłoczysz wybrany kolor w głąb papieru, co zagwarantuje uzyskanie efektu głębi. Jest to zabieg, który najlepiej sprawdza się w przypadku sloganów reklamowych czy nazw firm, które chce się w atrakcyjny sposób wyróżnić na wizytówce.

Błyszczącą, rzucającą się w oczy wizytówkę uzyskasz poprzez tłoczenie folią. Bardzo dobrze podkreśla zarówno grafikę, a także tekst. Alternatywą jest lakier UV, który pozwala na wyróżnienie konkretnego obszaru na wizytówce. Wpłynie to bardzo pozytywnie na całą kompozycję, która stanie się elegancka.

Masz wszystko przemyślane i zaplanowane? Złóż zamówienie i ciesz się z pozyskania prostego elementu reklamowego

Wizytówka jest najprostszym, a jednocześnie najlepszym sposobem na zaprezentowanie się przed klientem i uzyskaniem zapewnienia, że zdobędzie do nas podstawowe dane kontaktowe. Dobrze wykonana będzie reprezentowała cię w najlepszy z możliwych sposobów.

Poświęć czas i zaprojektuj ją z pomocą profesjonalisty, a osiągniesz najlepsze efekty z możliwych. Wykwalifikowany grafik na pewno przygotuje kilka wariantów wizytówki do wyboru, przeniesie twoje wizje na papier, a tym samym niewielki kartonik będzie nie tylko źródłem informacji, ale także aspektem wyróżniającym twoją markę.