Ulotki reklamowe to jedno z narzędzi, które ma na celu zachęcić potencjalnego klienta do skorzystania z danej usługi lub zakupu określonej rzeczy. Tylko ciekawie zaprojektowana, mająca wartość dla klienta ulotka nie zostanie od razu wyrzucona do kosza. Dlatego trzeba dołożyć wszelkich starań, aby ulotka reklamowa spełniła swoje zadanie. Na to składa się szereg czynników, które szczegółowo omówimy poniżej.
Jak zrobić ulotkę?
Przede wszystkim musimy stworzyć koncepcję, według której później będziemy działać. Tworząc projekt ulotki powinniśmy zastanowić się nad następującymi zagadnieniami, takimi jak:
*ustalenie wysokości budżetu, który możemy przeznaczyć na jej stworzenie
*wartość ulotki dla klienta
*skłonienie potencjalnego klienta do natychmiastowej reakcji
*brzmienie nagłówka
*zawartość treści prezentowanej w ulotce
*układ graficzny
*wybór drukarni, papieru i formatu
*zdecydowanie w jakiej ilości chcemy wydrukować ulotki
Poniżej szczegółowo omówimy każde z tych zagadnień.
Ulotki reklamowe oczami klienta
W obecnych czasach, aby klient skorzystał z ulotki, musi ona stanowić dla niego jakąkolwiek wartość. Ciekawym rozwiązaniem jest na przykład ulotka w formie kuponu, czy rabatu. Dzięki czemu klient dostaje tańszą usługę, czy rzecz po promocyjnej cenie, co znacząco zwiększa szanse na to, że od razu nie wyrzuci ulotki do kosza. Dobrze jest również skłonić potencjalnego klienta do tego, aby natychmiast podjął reakcję w odpowiedzi na otrzymaną ulotką. Unikamy dzięki temu takiej sytuacji, że zapomni o ulotce, którą od nas otrzymał. W tym celu warto użyć takich zwrotów jak: „Zadzwoń już teraz i zarezerwuj wizytę”, Oferta ważna do (…) Nie czekaj, przyjdź i wybierz coś dla siebie”.
Układ treści i grafiki
Warto, aby w ulotce znalazł się chwytliwy nagłówek, który nie będzie zbyt długi, ale jednoczenie będzie nawiązywał do tego co chcemy zaprezentować. Należy unikać oklepanych sformułowań typu „najlepsza oferta”, „wyjątkowa okazja”. Przechodząc już do samej treści nie należy przesadzać z jej ilością, tak aby potencjalny klient nie zniechęcił się z tego powodu i nie wyrzucił ulotki.
W jej treści powinny znaleźć się przede wszystkim takie dane jak: adres firmy i numer telefonu, e-mail, a także zwięzły opis oferowanego produktu lub usługi. Trzeba też mieć na uwadze do jakiej grupy docelowej ma dotrzeć ulotka, co ma wpływ na wybór treści i grafiki. Innego języka i czcionki użyjemy gdy kierujemy ofertę na przykład do osób starszych, a jeszcze inną gdy do młodzieży.
Czasami dobrym pomysłem jest dodanie zdjęcia lub ilustracji, gdy to jest spójne z przygotowaną przez nas koncepcją ulotki. Są one doskonałym przekaźnikiem różnego rodzaju treści, zwłaszcza gdy mamy ograniczoną przestrzeń na ulotce.
Korekta, format
Następnie trzeba dokonać korekty. Przed puszczeniem ulotki do druku należy sprawdzić, czy w jej treści nie ma literówek, błędów ortograficznych. Nie ma nic bardziej frustrującego niż konieczność zniszczenia już wydrukowanych ulotek z powodu wcześniejszego braku należytej uwagi.
Przed puszczeniem ulotki do druku trzeba jeszcze ustalić jaki format powinna mieć ulotka. Przy ograniczonym budżecie warto skorzystać ze standardowych rozmiarów A5 czy D7. Z kolei jeśli dysponujemy większym budżetem możemy stworzyć własny format, dzięki temu wyróżnimy się z tłumu. Rozmiar jest ważny tak samo jak jakość papieru na którym zostanie wydrukowana ulotka. Dlatego dobrze się upewnić czy papier na którym chcemy wydrukować ulotkę jest naprawdę dobrej jakości. Trzeba pamiętać, że ulotka ma wpływ na to jak potencjalny klient postrzega naszą firmę i markę.
Co powinny zawierać ulotki?
Jak wynika z powyższego ulotki powinny zawierać:
• tytuł/nagłówek
• treści wzywające do działania
• zdjęcia lub ilustracje
• opis produktu lub usługi
• dane adresowe i kontaktowe
• ciekawy kształt oraz przemyślany i spójny układ graficzny
Jest to absolutnie niezbędne minimum. Oczywiście w zależności od konkretnej sytuacji, powyżej wymienione elementy mogą zostać wzbogacone o inne dodatkowe.
Drukarnia i koszt ulotki
Ostatnim elementem w całej tej układance jest drukarnia. Bez niej nie jest możliwe wydrukowanie jakichkolwiek ulotek. Czyli kiedy mamy już pełen koncept musimy znaleźć drukarnię, która zrealizuje nasze zadanie. Zwłaszcza kiedy planujemy drukować ulotki w niestandardowym wymiarze i kształcie musimy poświęcić temu zadaniu chwilę czasu, tak aby wybrać tą właściwą. Ciekawym rozwiązaniem jest drukarnia internetowa, gdyż online przesyłamy zlecenie, a zrealizowane przywozi nam kurier, co w sposób znaczący wpływa na oszczędność naszego czasu.
Jeżeli zaś chodzi o cenę ulotki to nie da się wskazać jednej. Wszystko zależy od tego w jakiej ilości chcemy wydrukować ulotki, czy jednostronnie czy dwustronnie, na jakim formacie oraz czy w kolorze, a może w druku czarnobiałym. Jednakże możliwe jest wydrukowanie ulotki w przedziale cenowym od 1, 00 zł – 5 zł za jedną ulotkę. Musimy też pamiętać, że im większą ilość wydrukujemy, tym koszt pojedynczej ulotki będzie niższy.
Dodaj komentarz