Posiadając własną firmę i chcąc zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z jej usług należy skupić się na marketingowych działaniach, najbardziej w początkowych fazach istnienia naszego przedsiębiorstwa. Dlaczego warto się reklamować i jak zrobić to efektywnie, aby firma osiągnęła jak największy sukces? Jeżeli zadajesz sobie te pytania i nie wiesz od czego zacząć swoją strategię marketingu, to czytaj dalej! Poznasz fenomen perfekcyjnie wykonanych ulotek i rady, jak je wykonać

Jak się reklamować?

Sposobów na reklamowanie swojej firmy jest wiele – od marketingu w realnym życiu z ulotkami i banerami do internetowej promocji firmy z pomocą stron internetowych, współpracy z innymi przedsiębiorcami czy indywidualnymi kreatorami lub zwykłej reklamy na mediach społecznościowych. Ten drugi, internetowy sposób zyskuje w dzisiejszych czasach coraz więcej fanów i z dnia na dzień staje się coraz częściej wybieraną metodą promocji. Mimo tego dobrze zrobione ulotki nadal mogą przyciągnąć wielu klientów i na pewno nie zaszkodzą wizerunkowi naszej firmy! Jednak muszą one wyglądać profesjonalnie, inaczej swoim „tandetnym” i ” banalnym” wyglądem mogą zniechęcić potencjalnych klientów!

Cechy dobrej ulotki

Jaka powinna być ulotka reklamowa, żeby jej od razu nie wyrzucić i żeby odbiorcy zapadła w pamięć? Cechą tego rodzaju marketingu jest krótka żywotność – o atrakcyjności firmy decyduje najczęściej kilka sekund, które potrzebne są do rzucenia okiem na ulotkę. Nie warto się wysilać i wypełniać kartkę papieru masą niepotrzebnych informacji, od których może zakręcić się w głowie. Ulotka powinna być prosta, nawet minimalistyczna, aby była czytelna, i żeby można było się z nią z łatwością zapoznać w drodze do pracy czy do autobusu, bo w takich sytuacjach najczęściej je otrzymujemy. Najbardziej zachęcający w ulotkach może być „prezent” dla odbiorcy w postaci kuponu rabatowego na wybraną usługę czy produkt naszej firmy czy bilet wstępu na organizowane przez nas wydarzenie. Skłoni to potencjalnego klienta do zatrzymania ulotki w kieszeni kurtki, a opróżniając ją późnym wieczorem w domu zainteresuje się nią ponownie. Jeżeli masz oryginalny i nieszablonowy pomysł na ulotkę, którego nie jesteś pewien (uważaj na te kontrowersyjne!), nie wahaj się i bierz się za projekt! To te ulotki reklamowe zapadają w pamięć najlepiej, potrafią zaciekawić, a nawet zachęcić odbiorcę!
Parafrazując, za sukcesem stoi oryginalność!

Jak zrobić ulotkę?

Projekt naszej ulotki możemy stworzyć w Wordzie lub innym programie tekstowym, jednak jeżeli zależy nam na wyższej jakości poleca się skorzystanie ze specjalistycznych programów graficznych, jak Gimp, Corel czy Photoshop. Na tworzeniu projektu możemy zaoszczędzić tworząc go sami lub możemy zlecić stworzenie go osobom doświadczonym w projektach graficznych. Po odpowiednim zmodyfikowaniu tekstu i oprawy graficznej oraz sprawdzeniu i poprawieniu wszelkich błędów, które wkradły się w trakcie edycji, ulotkę można wydrukować samemu lub zlecić zrobienie tego specjalistom, co jest polecane w przypadku masowej produkcji. Drukarnia zajmie się profesjonalnym drukiem naszych ulotek. Możemy skorzystać z usług drukarni naszego miasta lub drukarni online, która wyśle nam wydrukowany produkt (którego projekt dostali od nas przez Internet) pod wskazany adres. Teraz wystarczy tylko zająć się ich dystrybucją!

Mimo malejącej popularności ulotek, kampania reklamowa jest nadal silnie z nimi związana i warto postarać się, aby ich potencjał nie został zmarnowany. Należy pamiętać, że oryginalny projekt i profesjonalny wydruk to coś, czego odbiorcy poszukują!