Chcesz znacznie poszerzyć zasięg swojej reklamy i zdobyć nowych klientów? Masz dość roznoszenia wizytówek i rozklejania plakatów, które po kilku tygodniach niszczeją? A może potrzebujesz skutecznej reklamy na halę galerii, w której znajduje się Twoja wyspa? To jest moment, w którym musisz pochylić się nad możliwościami, jakie daje reklama wielkoformatowa!
Konieczność druku na szerokich podłożach stanowiła dylemat dla przemysłu poligraficznego. Rozwiązanie pojawiło się wraz z narodzinami technologii głowic atramentowych piezoelektrycznych (opartych na polaryzacji kryształów), które okazały się bardziej precyzyjne i trwalsze, niż stosowane dotychczas głowice termiczne. Tusz atramentowy, który stworzony jest na bazie wody, posiada jednak ograniczoną przyczepność oraz trwałość. Wydruki musiały być zatem foliowane, by można było je wykorzystać na zewnątrz, a ponadto mogły być wykonywane jedynie na wybranych podłożach (przyczepnych dla wody). Z czasem jednak nastąpił kolejny przełom w tej technologii – pojawił się tusz solwentowy (na bazie rozpuszczalników organicznych), a wraz z nim możliwość wykonania druku odpornego na warunki atmosferyczne na większej ilości podłoży. Rozpuszczalniki okazały się jednak być toksyczne i niebezpieczne dla zdrowia drukarzy oraz środowiska, wkrótce więc stworzono atramenty eco-solwentowe. Wydruki wielkoformatowe można także wykonać metodą druku UV, czyli druku cyfrowego, który następnie utwardzany jest promieniowaniem ultrafioletowym, oraz druku lateksowego z wykorzystaniem tuszy lateksowych na bazie wody (podczas drukowania woda odparowuje i pozostawia na powierzchni jedynie pigment).
Druk wielkoformatowy to młoda technologia, która bardzo szybko stała się ważną gałęzią poligrafii i wciąż się rozwija.
Wydruki wielkoformatowe są stworzone do reklamy outdoor:
– można wykonać je na dużych powierzchniach;
– można wykonać je na różnorodnych podłożach drukarskich;
– są odporne na warunki pogodowe oraz promieniowanie UV.
Oznacza to, że reklama wielkoformatowa może przyjąć dowolną formę, dzięki czemu zapewni błyskawiczny przepływ informacji o Twojej firmie, może być umieszczona w najwłaściwszej (z punktu widzenia Twojej strategii marketingowej) lokalizacji, ze względu na ciągłą ekspozycję dotrze do ogromnej liczby potencjalnych klientów oraz będzie Ci skutecznie służyć przez lata.
Jakie rozwiązania reklamowe umożliwia druk wielkoformatowy? Możesz zdecydować się na:
– klasyczny banner powlekany oczkowany bądź z tunelami;
– lekki banner na siatce mesh, który doskonale przepuszcza powietrze, dzięki czemu lepiej sprawdza się dla większych formatów;
– plakat wielkoformatowy, który z pewnością skuteczniej przykuje uwagę potencjalnych klientów;
– billboard na papierze blueback, który doskonale zakrywa poprzednie reklamy;
– tablicę PVC umieszczoną na sąsiednim budynku;
– efektowny kaseton świetlny lub klasyczny szyld nad Twoim zakładem;
– system roll-up, który możesz swobodnie przenosić w dogodne miejsca;
– flagę reklamową przed wejściem;
– oklejenie pojazdu lub Twojej floty niebywale trwałą folią wylewaną;
– oklejenie swojej witryny folią one way vision.
Interesują Cię rozwiązania, których nie widzisz na stronie? Napisz do nas!
Reklama wielkoformatowa? Tylko z drukarnią internetową Web-to-print.pl!
Reflect
Ciekawy wpis, który udowadnia, że odkrycie nowej technologi druku spowodowało rozwój branży reklamowej w kierunku reklamy outdoor , a tym samym billboardy towarzyszą nam na każdym kroku w miastach.
Marcin
Świetny blog ;). Właśnie takich szukałem informacji w kwestii reklamy wielkoformatowej, a prawdą jest, że reklamy te nie tracą na znaczeniu ;).