Zespoły marketingowe dwoją się i troją, by ze swoją ofertą jak najlepiej trafić do klienta. Kiedy pod względem graficznym wszystko jest już zapięte na ostatni guzik, a copywriter poprawił ostatnie literki, trzeba zająć się dystrybucją przygotowanych ulotek. Jak to zrobić, aby klient, zachęcony i oczarowany, zdecydował się zainwestować swoje pieniądze w dany produkt?

Po pierwsze: miejsce, czyli gdzie i w czym

Miejsce, gdzie ulotki będą się znajdować, jest właściwie kluczowe. Dlaczego? Chodzi o dotarcie do potencjalnego klienta. Ulotki trzeba zostawić tam, gdzie są osoby bądź podmioty gospodarcze, do których firma chce trafić. Bardzo trafnym pomysłem jest zostawianie ulotek tam, gdzie znajdują się ludzie, którzy mają czas, by od razu je przeczytać, ponieważ czekają na coś, czekają w kolejce. Takie miejsca to lokalna przychodnia lekarska albo na przykład zakład fryzjerski czy nawet lokalny sklep spożywczy.

W ten sposób lokalna społeczność może dowiedzieć się o nowych podmiotach gospodarczych działających na danym terenie. Niekoniecznie jednak nowe muszą być firmy, firmy mogą działać od lat, ale być może dopiero teraz wpadły na pomysł poinformowania lokalnej społeczności szerzej o wykonywanych usługach czy sprzedawanych towarach. Stojaki na ulotki składane są świetnym miejscem na ekspozycję ulotek.

Po drugie: co, czyli forma.

Prace nad formą ulotki zwykle są długie i burzliwe. Każda osoba w zespole ma swoją koncepcję i nie bardzo chce dopuścić innych do głosu. Tymczasem bardzo dobra jest koncepcja ulotek składanych, które mają szansę zmieścić wiele treści, a jednocześnie po złożeniu nie zajmują dużo miejsca, dzięki czemu każda pani i każdy pan bez trudu weźmie taką ulotkę ze sobą, a kobieta włoży są do swojej torebki. Wymiary ulotki z jednej strony nie mogą być zbyt duże, ponieważ wtedy ulotka staje się nieporęczna. Wymiary nie mogą też być zbyt małe, ponieważ wtedy zwykle występuje problem ze zmieszczeniem wszystkich niezbędnych informacji i pojawia się pokusa zmniejszenia czcionki, co negatywnie wpływa na czytelność dokumentu.

Po trzecie: jakość to podstawa

Jaka ulotka, taki produkt. Jak cię widzą, tak cię piszą. Potencjalny klient poprzez wygląd samej tylko ulotki, ocenia całą firmę i wytwarzane przez nią produkty. Jeżeli na tym etapie potencjalny klient będzie miał skojarzenia takie jak: niechlujne wykonanie, tandeta, design jak z poprzedniej epoki, to z umowy kupna-sprzedaży nici. Sprawa jest przegrana. Ulotki muszą być skonstruowane w taki sposób, aby zachęcały do zakupu.

Ulotka świadczy o firmie i o produkcie. Jeżeli w ręce potencjalnego klienta wpadnie ulotka wysokiej jakości, piękna pod względem graficznym, estetycznie wykonana, dająca wszelkie informacje, których klient oczekuje, to z pewnością firma zostanie przez klienta zapamiętana. Nawet jeżeli potencjalny klient nie dokona zakupu od razu, to w swojej pamięci będzie miał ulotkę i zawarte na niej informacje i jest wysoce prawdopodobne, że kiedyś tę wiedzę wykorzysta i dokona zakupu.

Ulotka może być przygotowana w takiej formie, że potencjalny klient sam ją sobie bierze. Może też być tak, że ulotka jest wręczana osobom zainteresowanym, na przykład przez hostessę bądź przedstawiciela handlowego. Niezależnie jednak od formy dzielenia się z potencjalnymi klientami ulotkami, muszą one mieć swoje stałe miejsce. Trudno oczekiwać, by ktoś trzymał je wszystkie w swoich dłoniach. Dlatego inwestycja w stojaki na ulotki składane wydaje się niezwykle rozsądnym i dobrym posunięciem, patrząc na to od strony biznesowej.